Koeien drijven - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Jelle Claessens - WaarBenJij.nu Koeien drijven - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Jelle Claessens - WaarBenJij.nu

Koeien drijven

Door: Jelle Claessens

Blijf op de hoogte en volg Jelle

17 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Tijdens het schrijven van dit reisverslag zit ik al bijna in mijn vijfde week. De tijd gaat erg snel. Afgelopen week is het rustig begonnen. De eerste twee dagen werden er wat kleine klusjes gedaan en de voorbereidingen werden getroffen voor het koeien drijven. Na een goede lunch op de woensdag was het zover. De spullen gepakt en de paarden opgezadeld. Nu kon er weer een avontuur gaan beginnen!! In de voorbereidingen naar deze stage heb ik thuis een aantal lessen gevolgd om 'zo goed als kan' paard te rijden. Ik moest - zodra ik op het paard zat - meteen terug denken aan de lessen die ik thuis heb gekregen. De eerste dag verliep nog erg rustig. Met al wat spierpijn 'her en der' kwam ik er nog goed mee weg. We verbleven van woensdag tot zaterdag in een hut in de bergen. het eten werd gekookt op houtvuur en de avonden werden gevuld met sterke verhalen en Heineken's. Erg gaaf om dit mee te maken. Iedere ochtend stonden we om 06:30 op en maakte we ons klaar voor de dag. Met een flink ontbijt, rugzak gevuld met een lunch en de paarden opgezadeld begon de werkdag zodra het licht was. Eerst een goede wandeling met het paard en dan kon het beginnen. De reden dat je te paard bent is, omdat je dan meer weerstand kan bieden tegen de koeien en er flink tegenin kan gaan. Het was de eerste dag dan ook erg wennen hoe er tegen de koeien werd ingegaan. De koeien bieden deze weerstand, omdat de meeste een kalf hebben en deze dan ook willen beschermen. Na 3 dagen waren alle koeien op een centrale plek en klaar om 'naar huis' gebracht te worden. Met 1.000 koeien, 6 paarden, 6 'cowboys', 20 honden en een helikopter werden de koeien naar de bestemming gedreven. Op de zaterdagochtend heb ik zelfs een stukje mogen meevliegen in de helikopter. De foto's zullen 'as soon as possible' op Facebook komen. Al met al met weinig kleerscheuren, veel spierpijn en een super ervaring was week 4 weer voorbij. We zijn nu ook bezig om met een aantal studenten een aantal weekenden te boeken en naar alle waarschijnlijkheid plak ik er nog een vakantie met een medestudent achteraan!! Met veel mooie ervaringen en goede vooruitzichten sluit ik deze blog af.

De groeten vanuit de andere kant van de wereld....

  • 17 Mei 2015 - 12:10

    N:

    Wie zou die medestudent toch zijn...

    Leuk verhaal en geniet er van

  • 17 Mei 2015 - 21:35

    Mam:

    Hey cowboy,

    Top om weer jouw reisverslag te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Actief sinds 22 April 2015
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 3909

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 03 Juli 2015

De buitenlandse stage

Landen bezocht: