De buitenlandse stage - Reisverslagen van Jelle Claessens - WaarBenJij.nu De buitenlandse stage - Reisverslagen van Jelle Claessens - WaarBenJij.nu
De buitenlandse stage

Voor school is het verplicht om op een buitenlandse stage te gaan, voor minimaal 12 weken. De student mag altijd zelf kiezen naar welk land, als je maar niet tussendoor naar huis gaat. Omdat je de kans krijgt om 3 maanden weg te gaan had ik de gedachte om ver weg te gaan. De landen waar ik heen wilde gaan waren Zuid-Afrika, Brazilië, Australië of Nieuw-Zeeland. Het land dat het uiteindelijk is geworden is Nieuw-Zeeland. Ik ben nou aan het stage lopen bij een schapenhouderij in Nieuw-Zeeland, genaamd Middlehurst Station, het is op Facebook te volgen en heeft een eigen website (voor als je nieuwsgierig bent waar ik uithang). Het bedrijf zit tussen de bergen en ligt dichtbij Blenheim, Nieuw-Zeeland. Het is gewoon ongelooflijk voor een jongen uit Nederland waar alles plat is, om te zien hoe een bedrijf in de bergen met een omvang van 20.000 hectare wordt gerund. Op het bedrijf hebben ze 8.000 Merino schapen en 1.000 vleeskoeien.